ARKit czyli rzeczywistość rozszerzona

ARKit czyli rzeczywistość rozszerzona

Apple niedawno zaprezentowało nam swój najnowszy framework. ARKit, bo taką nosi nazwę, jest niczym innym jak rozszerzoną rzeczywistością (augumented reality). O co w tym chodzi? Śpieszę z wyjaśnieniem.

ARKit czyli rzeczywistość rozszerzona

Rzeczywistość rozszerzona to po prostu system łączący obraz prawdziwego świata, z wygenerowanym komputerowo obrazem. Nakładanie obrazów odbywa się w czasie rzeczywistym. ARKit, jak powiedziało Apple na WWDC 2017, jest „największą platformą AR na świecie”. Więc co można zrobić? Cóż, jak widzieliśmy na pokazach Apple, ARKit umożliwił funkcje śledzenia powierzchni. Z ARKit, iPhone i iPad mogą analizować sceny przedstawione przez aparat i znaleźć płaszczyzny w pokoju. ARKit może wykrywać płaszczyzny, takie jak stół i podłogi, a także śledzić i umieszczać obiekty w mniejszych punktach. ARKit wykorzystuje także czujnik kamery, aby oszacować całkowitą ilość światła dostępnego w scenie i zastosować odpowiednią ilość światła do obiektów wirtualnych.

Co najważniejsze, Apple potwierdziło, że silniki gier Unreal, jak i Unity będą integrowały się z ARKit w celu wsparcia aplikacji Pokemon Go. Wiele obiektów może wzajemnie oddziaływać ze sobą, rzucając cienie ze sobą, a nawet z reakcjami fizycznymi. Może być to świetne wsparcie i poprawienie doświadczeń jakie oferuje w tym momencie Snapchat.

Z drugiej strony program ARKit zapewni programistom aplikacje do edycji zdjęć lepszym sposobem na głębsze poznanie zawartości zdjęć użytkownika w orerze, aby umożliwić nowe i ulepszone funkcje do edycji zdjęć. Zaawansowane edytowanie zdjęć w trybie uczenia się z pewnością sprawi, że robienie zdjęć na telefonie komórkowym (i wideo) będzie znacznie lepsze.

Ponieważ ARKit działa na procesorach Apple A9 i A10, masz przełomową wydajność w celu szybkiego zrozumienia sceny lub tworzenia szczegółowych i atrakcyjnych treści wizualnych na scenie rzeczywistej.

 

ARKit wspiera:

  • Szybkie, stabilne śledzenie ruchu
  • Szacowanie płaszczyzny z podstawowymi granicami
  • Szacowanie oświetlenia otoczenia
  • Szacowanie skali
  • Wsparcie dla Unity, Unreal, SceneKit
  • Szablony aplikacji Xcode

 

Apple nie przestaje zaskakiwać swoim świetnym wsparciem dla swoich sprzętów. Na razie to tyle, życzę miłego programowania i do następnego razu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *